Odchudzanie

Odchudzanie

Widząc, jak nasze ciało przybiera na wadze, zastanawiamy się nad skutecznymi sposobami odchudzania. Istnieje wiele pomysłów na zrzucenie zbędnych kilogramów (odchudzanie). Niektórzy wybierają ćwiczenia fizyczne, inni korzystają z metod farmakologicznych lub operacyjnych. Jednak najczęstszą i najskuteczniejszą metodą na szczupłą sylwetkę jest odpowiednie odżywianie.

Należy przy tym zaznaczyć, że niektóre diety nie są zbyt zdrowe dla organizmu. Część planów żywieniowych jest nastawionych na szybkie chudnięcie, co niesie ze sobą spore ryzyko wystąpienia niekorzystnych efektów ubocznych. Ich celem jest dokonanie takich zmian w organizmie, by osiągnąć wymarzoną wagę i piękną sylwetkę. Oczywiście istnieje bardzo dużo różnych diet – nie należy więc wrzucać ich do jednego worka i znakować etykietą „niebezpieczne”. Wiele diet nie jest szkodliwych, są wręcz stworzone dla wspierania zdrowia.

Odchudzanie – jak skutecznie schudnąć?

Przede wszystkim trzeba zapoznać się z wieloma informacjami na temat właściwego odżywiania i zdrowego stylu życia. Znając wady i zalety różnych planów żywieniowych, będzie można dobrać właściwą dla siebie dietę.

Możesz wybrać jeden z wariantów odchudzania: szybki lub trwały. Oba mają swoje zalety i wady. Pierwszy pozwoli w krótkim czasie zrzucić zbędne kilogramy, ale – jeśli nie zachowasz zdrowego rozsądku – może to zaszkodzić twojemu zdrowiu. Drugi wariant jest bezpieczniejszy. Niestety, w tym przypadku odchudzanie trwa dłużej i wymaga większej cierpliwości. Jest to jednak sposób na trwały efekt, a nie tymczasowe schudnięcie.

Zanim zaczniesz korzystać z jakiegokolwiek planu żywieniowego, skonsultuj się z dietetykiem lub lekarzem. Nie ma sensu katować organizmu i ryzykować zdrowiem tylko po to, żeby zmieścić się w sukienkę kupioną w zeszłym roku. Odchudzanie jest procesem zmieniającym całe ciało (a także umysł). Pamiętaj, że tak drastyczna zmiana powinna być przeprowadzana w kontrolowany sposób.

Chudnij z głową

Pamiętaj: dieta może być niebezpieczna dla zdrowia. Nie daj się nabrać na diety cud, które w magiczny sposób obdarują cię smukłą sylwetką. Nie ma nic za darmo. Nie licz również na natychmiastowe wyniki. Próbując osiągnąć rezultaty na skróty i bez profesjonalnego wsparcia, możesz narazić się na niebezpieczeństwo. Kieruj się zdrowym rozsądkiem, a z pewnością uda ci się spełnić marzenia o pięknej sylwetce.

Pięć zasad odchudzania, które każdy powinien zastosować:

  1. Nie przejadaj się – zbyt dużo jedzenia w żołądku zmęczy twój organizm.
  2. Śniadanie to podstawa udanego dnia i zdrowia.
  3. Unikaj wysoko przetworzonych produktów, w szczególności słodyczy. Im prostszy posiłek, tym zazwyczaj bardziej korzystny dla twojego organizmu.
  4. Jedz małe posiłki, 4-5 razy w ciągu dnia.
  5. Myśl pozytywnie. Negatywne myśli mogą prowadzić do stresu i depresji, a one nie sprzyjają odchudzaniu.

Zdrowie jest najważniejsze

Być może cię zaskoczę, ale szczupła sylwetka nie jest najważniejsza. Oczywiście to wspaniale, kiedy wygląda się jak piękna aktorka lub sportowy mistrz. Nie powinno się jednak dążyć do tego za wszelką cenę. Jaki pożytek będzie z pięknej figury, kiedy zaczniesz podupadać na zdrowiu? Raczej niewielki.

W kolejnych wpisach będę pisał o różnych dietach. Postaram się przedstawić je w jak najbardziej rzetelny sposób. Dzięki temu ułatwię ci podjęcie decyzji, z której diety skorzystać. Nie będę owijał w bawełnę i unikał trudnych oraz niewygodnych informacji. Chcę przedstawiać poszczególne diety w sposób jak najbardziej wyczerpujący, żeby każdy mógł poznać ich zalety i wady.

Osobisty dietetyk

Próbowałaś już wielu różnych diet, ale ciągle nie masz zadowalających efektów? Wiele czynników może przeszkadzać w skutecznym schudnięciu. Negatywnie na twoje osiągnięcia może wpływać nieregularny tryb pracy, różnego rodzaju choroby, alergie, chroniczne zmęczenie, poczucie odrzucenia i niepewności. Przykłady można by mnożyć.

Co zrobić w takiej sytuacji? Dobrym pomysłem jest skontaktowanie się z dietetykiem i rozpoczęcie walki z nadwagą pod jego czujnym okiem. Najskuteczniejsza dieta to taka, która została przygotowana indywidualnie – specjalnie dla ciebie. Spróbuj więc poszukać osobistego dietetyka, który zajmie się tobą w szczególny sposób.

Specjalista nie będzie ci składał fałszywych obietnic. Co prawda, odchudzanie nadal nie będzie łatwe, ale osobisty dietetyk z pewnością pomoże ci działać skuteczniej. Złagodzi efekt jo-jo, przygotuje indywidualny jadłospis i opracuje szczegółowy plan. Pomoże ci poznać swoje ciało i samą siebie, a dzięki temu indywidualne potrzeby, jakie musisz zaspokoić.

Interesujący artykuł? Podziel się z innymi:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

O Stronie | Polityka Prywatności | Zasady Autorów | Warunki Użytkowania | Kontakt

© 2014-2017 Czas Diet. Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści zabronione. | W oparciu o MyThemeShop.