Dieta strukturalna

Dieta strukturalna – dr Bardadyn zadba o twoje zdrowie

Dieta strukturalna, opracowana przez doktora Marka Bardadyna, przynosi wiele pozytywnych skutków. Należą do nich nie tylko odchudzanie, ale też ogólne wzmocnienie struktury tkanek całego organizmu. Stosując tę dietę, zrzucisz więc zbędne kilogramy, a przy okazji będziesz zdrowsza.

Dr Bardadyn zaleca spożywanie naturalnych produktów zawierających jak największą ilość najwartościowszych składników odżywczych – składników mineralnych, przeciwutleniaczy oraz witamin. Jednocześnie produkty powinny charakteryzować się jak najmniejszą kalorycznością. Zasady wydają się więc dość proste.

Dieta strukturalna pobudza aktywność tkanki łącznej odpowiedzialnej za procesy regeneracji i odmładzania organizmu. W efekcie jej stosowania polepsza się ogólny stan skóry i błon śluzowych, struktura układu kostno-stawowego ulega wzmocnieniu, poprawia się stan mięśni i naczyń krwionośnych oraz morfologia. Dieta strukturalna stabilizuje również poziom glukozy we krwi i obniża stężenie złego cholesterolu. Ogólne samopoczucie osób stosujących dietę, znacznie się poprawia.

Trzeba przyznać, że dieta strukturalna to więcej niż plan żywienia. To całkowicie nowy styl życia, który sprawi, że poczujesz się młodsza przynajmniej o kilka lat. Twój organizm bardzo się wzmocni, zregeneruje i zacznie wydajniej funkcjonować. Oczywiście, w efekcie, stracisz zbędne kilogramy.

Co wyróżnia dietę strukturalną? W tym przypadku nie liczą się kalorie. W diecie dra Bardadyna najważniejsze jest to, w jakim stopniu pożywienie zaspokaja zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze. Zastosowanie produktów o wysokiej zawartości składników mineralnych, witamin i przeciwutleniaczy sprawia, że dieta wpływa na polepszenie przemiany materii podczas kuracji odchudzającej. Zapobiega również występowaniu efektu jo-jo oraz wszelkim innym negatywnym skutkom ubocznym innych diet odchudzających (np. wypadanie włosów, depresja, osłabienie).

Korzystając z diety strukturalnej, schudniesz, nie ryzykując przy tym zdrowiem.

Dieta strukturalna dra Bardadyna – zasady

Jakie zasady diety strukturalnej dra Bardadyna możemy wyróżnić? To naprawdę bardzo proste:

  1. Nie liczysz kalorii – ta dieta tego w ogóle nie wymaga, więc jest o wiele łatwiej niż w przypadku innych diet odchudzających.
  2. Wybierasz produkty, które są najlepsze dla twojego zdrowia – warzywa, owoce, zboża, nasiona, orzechy, tłuszcze (dokładniejsza lista produktów strukturalnych znajduje się poniżej).
  3. Ilość zdrowych produktów – korzystne efekty pojawiają się, kiedy produkty strukturalne będą stanowiły przynajmniej 2/3 twojego jadłospisu. W tym wypadku im więcej, tym lepiej.
  4. Jesteś aktywna fizycznie – jest to nieodłączny element diety strukturalnej. Nie chodzi tutaj jednak o intensywne programy treningowe. Wystarczy regularna i umiarkowana aktywność fizyczna (np. zestaw ćwiczeń opracowany przez dra Bardadyna, który przedstawiono w Kodach młodości).
  5. Powstrzymujesz się od nadmiernego spożywania produktów spoza listy strukturalnej.
  6. Eliksiry młodości – dr Bardadyn zaleca także co najmniej raz dziennie pić opracowane przez siebie specjalne środki wspomagające odmładzanie. Są to naturalne koktajle bazujące na odpowiednio dobranych produktach strukturalnych.

To wszystko. Nie wygląda to nazbyt skomplikowanie, prawda?

Dieta strukturalna – co dr Bardadyn zaleca jeść?

Poniżej znajdziesz listę produktów zalecanych przez doktora Bardadyna. Dieta oparta na tych właśnie produktach wzmocni twój organizm oraz przyspieszy usuwanie toksyn z systemu. Co za tym idzie – twoja waga zostanie unormowana.

Warzywa: ziemniaki, szpinak, czosnek, marchew, rzodkiewka, buraki, kapusta, brokuły, rzeżucha, pietruszka, cebula, pomidory, cykoria, papryka, brukselka, sałata, kalafior, oliwki.

Owoce: żurawina, grapefruit, ananas, winogrona, jabłka, truskawki, pomarańcze, banany, czarne jagody, wiśnie, awokado, morele, cytryny, śliwki, maliny, czarne porzeczki, kiwi, figi.

Produkty zbożowe: chleb pełnoziarnisty, makaron razowy, ryż brązowy, kasza jaglana, kasza gryczana, płatki owsiane, otręby pszenne i owsiane, muesli bez cukru, kiełki pszenicy, zarodki pszenne.

Produkty białkowe: jaja, kurczak, wątróbka cielęca lub drobiowa, tuńczyk, łosoś, pstrąg, śledź, mintaj, soja, groch, soczewica, fasola, tofu, kefir, jogurt.

Tłuszcze: masło, olej lniany, olej rzepakowy, oliwa z oliwek.

Pestki i orzechy: sezam, orzechy włoskie, orzechy laskowe, orzechy brazylijskie, siemię lniane, migdały, pestki dyni, nasiona słonecznika.

Napoje: naturalne soki warzywne i owocowe, woda mineralna, czerwone wino, herbata zielona, mleko sojowe, sok z brzozy, napar ze skrzypu, kakao.

Inne produkty: melasa trzcinowa, drożdże piwne, gorzka czekolada.

Wymienione powyżej produkty powinny stanowić co najmniej 2/3 codziennego menu.

Ile możesz schudnąć dzięki diecie strukturalnej?

Przede wszystkim należy zauważyć, że każdy organizm inaczej reaguje na kuracje odchudzające. Wszystko zależy od wielu czynników i warto w tej sprawie skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem. Tak naprawdę każdy może zrzucić inną liczbę kilogramów. Nawet jeśli będziesz stosować dokładnie te same zasady, co koleżanka, możesz schudnąć mniej. Lub więcej.

Badania prowadzone na osobach stosujących dietę strukturalną wykazują, że można zrzucić od 1 do nawet 4 kilogramów tygodniowo. Spośród wszystkich diet obecnie dostępnych (nie licząc tych szkodliwych dla zdrowia), ta dieta wykazuje największą prędkość zmniejszania się obwodów ciała. Jeśli więc zdecydujesz się na dietę dra Bardadyna, regularnie mierz obwód bioder i talii. Możesz się również ważyć, ale nie powinno to być najważniejszym czynnikiem decydującym o rezultatach. Różnicę zauważysz najlepiej w centymetrach, a nie kilogramach.

Dodatkowym czynnikiem przyspieszającym odchudzanie za pomocą diety strukturalnej jest aktywność fizyczna. W początkowej fazie kuracji (7-10 dni) efekty są słabiej zauważalne. To dlatego, że nastąpi przyrost mięśni, który będzie zastępował ubywającą tkankę tłuszczową. Jednakże jest to proces bardzo korzystny, ponieważ spowoduje przyspieszenie przemiany materii. W rezultacie twoja praca zapewni trwały spadek wagi i późniejsze utrzymanie się jej na pożądanym poziomie.

Dieta strukturalna dr Bardadyna – kto może korzystać?

Dieta strukturalna jest doskonała dla każdego, kto pragnie poprawić swój stan zdrowia oraz zregenerować organizm. Bardzo pomaga również podczas kuracji odchudzającej. Umiejętnie stosowana może w znacznym stopniu przyczynić się do zbalansowania wagi.

Co więcej, dieta dra Bardadyna przynosi też wspaniałe efekty w walce z różnymi chorobami cywilizacyjnymi. Pomaga obniżyć ciśnienie krwi, obniża poziom cholesterolu, zwalcza przewlekłe przemęczenie oraz depresję. W pewnych przypadkach dieta strukturalna okazała się również przydatna w walce z nowotworem, choć na ten temat nie ma jeszcze dostatecznie dużo danych, by ferować wyroki.

Kim jest dr Bardadyn?

Dr Marek Bardadyn, irydolog, jest ekspertem w dziedzinie odżywiania, odchudzania oraz zagadnień związanych z opóźnianiem procesów starzenia. W swojej pracy zajmuje się również sportem, a także leczeniem schorzeń cywilizacyjnych. Jest również autorem kilku książek: Kody młodości, Nałóg jedzenia, Koktajle odchudzające, Odchudzająca książka kucharska, Odchudzanie weekendowe, Odmładzająca książka kucharska oraz serii jadłospisów (dostępne na stronie doktora).

Interesujący artykuł? Podziel się z innymi:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

O Stronie | Polityka Prywatności | Zasady Autorów | Warunki Użytkowania | Kontakt

© 2014-2017 Czas Diet. Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści zabronione. | W oparciu o MyThemeShop.