Dieta biblijna

Dieta biblijna – czego naucza Biblia o diecie i twoim zdrowiu?

Dieta biblijna, nazywana również Dietą Stwórcy, opiera się na tym, co o odżywianiu napisano w Starym Testamencie. Jej twórcą jest Jordan Rubin, który opracował ją w celach zdrowotnych, chcąc wesprzeć się w zmaganiach z chorobą Leśniowskiego-Crohna.

Jak sama nazwa wskazuje, dieta biblijna opiera się przede wszystkim na produktach, które zostały opisane w chrześcijańskim Piśmie Świętym. W zaledwie czterdzieści dni możesz schudnąć aż 10 kilogramów.

Dieta biblijna – podstawowe zasady

Oto kilka najważniejszych zasad, na których opiera się dieta biblijna:

  1. Czas trwania diety: 40 dni. Tylko pierwszą fazę diety można stosować bez ograniczeń czasowych.
  2. Posiłki należy spożywać bez pośpiechu, w regularnych odstępach czasu – co cztery godziny.
  3. Dieta biblijna składa się z trzech faz – patrz niżej.
  4. Od drugiej fazy dozwolone są niewielkie przekąski. Najlepiej spożywać orzechy, ale nie prażone.
  5. Istotną rolę podczas diety biblijnej odgrywa również sen. Należy kłaść się spać przed godziną 22:30.
  6. Należy spożywać jak najmniej produktów przetworzonych. Pokarmy nieprzetworzone są bliższe zamysłowi Stwórcy. Warto też sprawdzać datę ważności i produkcji kupowanych w sklepie produktów. Im dłuższy termin przydatności do spożycia, tym bardziej nafaszerowany chemią może być dany produkt.
  7. Nie ma konieczności ograniczania kaloryczności ani ilości spożywanych posiłków.
  8. Co można pić? Tylko wodę oraz soki z surowych warzyw.
  9. Rośliny strączkowe można spożywać dopiero od drugiej fazy diety biblijnej.
  10. Dozwolona jest umiarkowana aktywność fizyczna.

Fazy diety biblijnej

Dieta biblijna składa się z trzech etapów:

  1. Faza I: trwa dwa tygodnie i ma charakter oczyszczający. Jej podstawowym celem jest ustabilizowanie poziomu cukru we krwi. W trakcie jej trwania dozwolone jest spożywanie mięsa, ryb oraz zielonych warzyw. Należy powstrzymać się od jedzenia węglowodanów, a w szczególności roślin strączkowych, ziaren zbożowych oraz owoców. W tej fazie zrzucanie kilogramów jest najszybsze.
  2. Faza II: trwa kolejne dwa tygodnie. Kilogramy są tracone wolniej. Oprócz produktów z poprzedniej fazy można spożywać także pełnoziarniste pieczywo, kaszę oraz nieprzetworzone ziarna zbóż (na przykład jęczmień, owies, żyto). Poza spadkiem wagi, ta faza przyczynia się także do zwalczania szeregu chorób i dolegliwości.
  3. Faza III: trwa dwanaście dni, czyli niecałe dwa tygodnie. Do diety biblijnej powracają owoce, rośliny strączkowe i wszystkie inne produkty, które nie są zabronione przez zasady diety. W każdym tygodniu jej trwania trzeba zrobić dzień postu. Wtedy pije się tylko wodę i świeże soki z warzyw.

Dieta biblijna – co można jeść?

Dieta biblijna dopuszcza spożywanie następujących produktów żywieniowych:

  1. Warzywa: marchew, ogórki, dynia, fasola szparagowa, karczochy, brukselka, kalafior, ziemniaki, bakłażan, papryka, pomidory, buraki, kapusta, brokuł, rzepa.
  2. Owoce: cytrusy oraz wszystkie słodkie owoce.
  3. Nasiona: len, słonecznik, sezam, dynia.
  4. Ziarna nieprzetworzone: kukurydza, jęczmień, owies, pszenica, ryż, żyto, proso.
  5. Wołowina, baranina, drób – pieczone lub gotowane.
  6. Orzechy: włoskie, brazylijskie, nerkowce oraz migdały.
  7. Nabiał: na przykład jogurt, kefir, maślanka.
  8. Jajka.
  9. Tłuszcze: oliwa z oliwek, olej rzepakowy lub lniany tłoczony na zimno.
  10. Ryby dziko żyjące: śledź, łosoś, pstrąg, makrela, dorsz, halibut.

Dieta biblijna – czego unikać?

Jakie produkty są zakazane podczas diety biblijnej? Oto one:

  1. Ryby pochodzące ze stawów hodowlanych.
  2. Mięso wieprzowe.
  3. Owoce morza.
  4. Białe pieczywo.
  5. Słodycze.
  6. Orzechy i ziarna prażone.
  7. Wszelkiego rodzaju fast-foody.

Kim jest Jordan Rubin?

Jordan Rubin jest przez wielu uważany za najbardziej szanowanego w Ameryce eksperta od naturalnych metod dbania o zdrowie. Jego osobista relacja z walki i zwycięstwa nad chorobą Leśniowskiego-Crohna dotarła do milionów ludzi na całym świecie. Jest przy tym jedną z najbardziej dramatycznych historii o naturalnych metodach leczenia, jakie kiedykolwiek opowiedziano.

Jordan Rubin jest odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą, autorem książek (bestsellerów New York Timesa), międzynarodowym mówcą motywacyjnym oraz osobowością medialną. Przesłanie Rubina na temat zdrowia i dobrego samopoczucia jest światłem dla niezliczonych ludzi, którzy poszukują pomocy w przejęciu kontroli nad własnym zdrowiem.

W 2012 roku Jordan Rubin udał się na misję do Indii (wraz z żoną i najstarszym synem, Joshua). Widział tysiące ludzi przyjmujących Jezusa Chrystusa jako swego Zbawiciela i miał wizję od Boga o planie diety, która może przekształcić ludzkie życie. Wizja ta zainspirowała go do napisania książki pod tytułem The Maker’s Diet Revolution. Był to długo oczekiwany sequel do jego wcześniejszej pozycji: The Maker’s Diet.

Dieta biblijna – książki w języku polskim

Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat diety biblijnej, sięgnij po książkę Jordana Rubina – Dieta Stwórcy oraz po książkę autorstwa Paula Nisona – Dieta biblijna.

Interesujący artykuł? Podziel się z innymi:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

O Stronie | Polityka Prywatności | Zasady Autorów | Warunki Użytkowania | Kontakt

© 2014-2017 Czas Diet. Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści zabronione. | W oparciu o MyThemeShop.