Dieta 8-godzinna

Dieta 8-godzinna – szybka dieta cud?

Dieta 8-godzinna to kuracja odchudzająca, która zapewnia zrzucenie zbędnych kilogramów bez wyrzeczeń. Możesz jeść, co tylko zechcesz. Czy to może być prawda? Na czym polega dieta 8 godzin, skoro tak dobrze pomaga w odchudzaniu? Dowiedz się, co jest sekretem jej skuteczności.

Najważniejsze, co musimy wiedzieć: dieta 8 godzin (tzw. dieta ośmiogodzinna) nie jest trudna do zastosowania. Wręcz przeciwnie. Jej zasady są mało restrykcyjne, za to niezwykle skuteczne. Pozwalają szybko schudnąć i nie nakładają na ciebie zwyczajowego w innych dietach żywieniowego kagańca. Zdziwisz się, jak łatwo będzie wprowadzić tę dietę w życie.

Dieta 8-godzinna – zasady

Ta dieta działa w oparciu o teorię, że ciało ludzkie jest przystosowane do konkretnych okresów jedzenia i okresów postu. Wiąże się to ze spalaniem kalorii w ciągu 8 godzin, a następnie byciem na czczo przez 16 godzin. W okresie postu ciało ludzkie powinno koncentrować się na naprawie i odpoczynku, a nie na ciągłym trawieniu.

Wszystkie posiłki muszą być spożywane tylko w czasie ustalonej części doby – trwającej osiem godzin. Na przykład, jeśli okno to trwa od 9 rano do 5 po południu, musisz jeść tylko w tych godzinach. Oczywiście, okno może być regulowane w zależności od harmonogramu dnia danej osoby, a ten może być przecież różny w poszczególnych dniach tygodnia.

Na początku diety należy odżywiać się w ten sposób co najmniej 3 dni w tygodniu. Następnie stopniowo zwiększamy ilość dni, aż będziemy odżywiać się według zasady ośmiogodzinnej przez cały tydzień.

W diecie 8-godzinnej nie przewiduje się żadnych zakazów w kwestii rodzajów oraz ilości spożywanych posiłków (jedynym wyjątkiem od tej reguły są słodkie napoje, które nie są zalecane w tej diecie). Twórcy diety przestrzegają jednak, by zachować umiar i nie przejadać się. Pamiętajmy, że tutaj chodzi o odchudzanie.

Opóźnione śniadanie. Osoba stosująca dietę 8-godzinną powinna opóźniać jedzenie śniadania aż do początku swojego okna odżywiania. Na przykład, jeśli ostatni posiłek (kolację) chcesz spożywać przed godziną 19 wieczorem, śniadanie powinnaś zjeść nie wcześniej niż o godzinie 11:00.

Jeśli śniadanie o tak późnej porze jest dla ciebie niewykonalne, spróbuj przed tym czasem wypić filiżankę herbaty, wody lub kawy. Zalecana jest też umiarkowana poranna aktywność fizyczna – spalająca kalorie zanim nowe zostaną do organizmu dostarczone.

Wielką zaletą diety 8-godzinnej jest to, że można jeść wszystko i tak często, jak ma się ochotę. Warunkiem pozostaje tylko zmieszczenie się w ośmiogodzinnym przedziale.

Aby osiągnąć sukces w diecie Zinczenko i Moore’a, należy także ćwiczyć. Już słyszę te jęki ;) Mam jednak dobrą wiadomość. Wystarczy, że będziesz ćwiczyła zaledwie 8 minut dziennie. Tyle w zupełności wystarczy.

Poza okresem spożywania posiłków można jedynie pić wodę i ewentualnie herbatę (bez cukru). Możesz także skusić się na poranną kawę, dzięki której łatwiej będzie wytrzymać brak śniadania z samego rana.

Dieta 8-godzinna – wady i zalety

Wszystko sprowadza się do ograniczenia kalorii. Jeśli można znaleźć sposób, aby zachować na tyle niski poziom kalorii w organizmie, żeby doprowadzić do utraty wagi – osiągnie się sukces. Dzięki spożywaniu posiłków w ośmiogodzinnym przedziale czasu, możesz oszukać ciało i skłonić je do spalania większej ilości kalorii.

Badania naukowe wykazują, że post jest zdrowy. W przypadku diety 8-godzinnej pościsz regularnie, co korzystnie wpływa na twoje zdrowie. Oczywiście wszystko musi być pod kontrolą zdrowego rozsądku. Nie chodzi tutaj o zagłodzenie się.

Twórcy diety 8-godzinnej twierdzą, że rodzaj żywności nie ma zbyt wielkiego znaczenia. Jednak nie powinnaś oszukiwać się, że możesz opychać się przez osiem godzin czekoladą czy jakimiś fast-foodami. W ten sposób nie zrzucisz ani kilograma. Musisz spożywać zrównoważoną ilość owoców, warzyw, chudego białka, a także zdrowe tłuszcze i węglowodany. Zachowaj umiar we wszystkim i odżywiaj się w harmonijny sposób. Jeśli przesadzisz – czy to w jedną, czy w drugą stronę – możesz sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Wytrzymanie wieczornego głodu może być trudne. Jeśli, na przykład, zaczniesz jeść o godzinie 8:00 rano, to nie możesz nic jeść po godzinie 16:00. Oznacza to, że nie zjesz kolacji. Co zrobisz, kiedy poczujesz silny głód powiedzmy o 20:00, a kładziesz się około północy? To może być problem.

Twórcy diety 8-godzinnej proponują wstrzymanie się ze śniadaniem, co może pomóc w kwestii wieczornego głodu. Jeśli zjesz śniadanie o godzinie 11:00, kolacja może być tuż przed 19:00. Problem w tym, że liczne badania naukowe dowodzą, iż śniadanie jest najlepsze dla metabolizmu, gdy zostanie spożyte w ciągu pierwszej godziny od przebudzenia. Jak widać, w tej kwestii sugestie twórców diety 8-godzinnej są sprzeczne ze współczesną wiedzą medyczną.

Dieta 8-godzinna nie powinna być stosowana przez osoby mające problem ze stabilizacją poziomu cukru we krwi. W przypadku cukrzyków dieta jest całkowicie wykluczona.

Dieta 8-godzinna – ile można schudnąć?

Możesz stracić nawet 5 kilogramów w ciągu tygodnia.

David Zinczenko i Peter Moore

Autorami diety 8-godzinnej są David Zinczenko i Peter Moore. Kim są ci panowie?

David Zinczenko (urodzony 13 grudnia 1969 roku) to Amerykanin, autor książek, wydawca i przedsiębiorca. Jest założycielem i szefem firmy o nazwie Galvanized Media, zajmującej się zdrowiem i dobrym samopoczuciem (wellness). Wraz z Mattem Gouldingiem stworzył bestsellerową serię książek – Jedz to, a nie to!. Zinczenko jest autorem 14 książek znajdujących się na liście bestsellerów New York Timesa. Jego książki zostały wydrukowane w łącznym nakładzie ponad 10 milionów egzemplarzy. Jedną z nich jest Dieta 8-godzinna. Godna uwagi jest również inna książka Zinczenko, zatytułowana Dieta na płaski brzuch.

Peter Moore jest redaktorem magazynu Men’s Health.

Interesujący artykuł? Podziel się z innymi:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

O Stronie | Polityka Prywatności | Zasady Autorów | Warunki Użytkowania | Kontakt

© 2014-2017 Czas Diet. Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści zabronione. | W oparciu o MyThemeShop.