10 sposobów na odchudzanie

10 najlepszych sposobów na odchudzanie

Zmagasz się z nadwagą? Od dawna próbujesz zrzucić zbędne kilogramy, ale ciągle ci się nie udaje? Jest na to świetny sposób. A dokładnie dziesięć doskonałych sposobów na odchudzanie. Jeśli je zastosujesz – efekt będzie murowany. Gotowa? Zaczynamy.

Poniżej przedstawiam dziesięć najważniejszych zasad, które bezwzględnie musisz zastosować, jeśli chcesz schudnąć. Niektóre z nich nie są trudne. Inne mogą okazać się skomplikowane i wyzywające. Postaram się jednak pomóc ci we wprowadzeniu ich w życie.

Lista sposobów na odchudzanie

Poniższe sposoby ułożyłam według stopnia ważności. Powinnaś zacząć od numeru pierwszego i krok po kroku „zaliczać” kolejne numerki. Potraktuj je jako swoiste nawyki, które musisz sobie wyrobić. Niech staną się elementem codziennej rutyny.

Jedz, kiedy jesteś głodna

Nigdy nie bądź głodna. Najczęstszym błędem przy odchudzaniu jest ograniczanie spożycia pokarmów, a jednocześnie strach przed węglowodanami czy tłustymi potrawami. Problem polega na tym, że to właśnie węglowodany i tłuszcze są głównymi źródłami energii dla organizmu. One są potrzebne. Unikanie ich jest powodem głodu, pragnienia i zmęczenia. Prędzej czy później nie będziesz mogła tego znieść i się poddasz.

Rozwiązaniem tego problemu jest spożywanie jak najbardziej naturalnych tłuszczy w takiej ilości, aż organizm poczuje się zaspokojony. Możesz spożywać na przykład: masło, oliwę z oliwek, mięso, tłuste ryby, jajka, olej kokosowy, pełnotłustą śmietanę, etc.

I najważniejsze. Zawsze jedz tyle, aby nie czuć głodu, zwłaszcza na początku procesu odchudzania. W takiej sytuacji tłuszcz będzie spalany przez organizm niczym paliwo. Jednocześnie zostanie obniżone stężenie tłuszczu, który wcześniej odłożył się w twoim ciele. Staniesz się prawdziwą maszyną do spalania tłuszczu. Stracisz zbędne kilogramy bez uczucia głodu i jakiegokolwiek dyskomfortu.

Zaplanuj dietę o niskiej zawartości węglowodanów

Jeśli naprawdę chcesz schudnąć, przede wszystkim powinnaś zacząć unikać cukru i skrobi (produkty takie jak chleb). Zdecydowana większość diet odchudzających opiera się właśnie na tej zasadzie. Węglowodany są jednym z największych wrogów osób odchudzających się. Wiemy o tym od dawna. Co więcej, wiele nowoczesnych badań naukowych wykazało, że dieta nisko-węglowodanowa jest najbardziej skutecznym sposobem na schudnięcie.

Dieta nisko-węglowodanowa zmniejsza głód i ułatwia powstrzymanie się od spożywania nadmiernej ilości pokarmów. Może nawet zwiększyć spalanie tłuszczu w czasie odpoczynku. To jest główna zaleta diet o niskiej zawartości węglowodanów. Przy takich dietach, nawet bez liczenia kalorii, większość osób z nadwagą spożywa znacznie mniej kalorii. Cukier i skrobia mogą zwiększać głód, więc ich unikanie jest jak najbardziej na miejscu. Twoje ciało nadal będzie zgłaszać zapotrzebowanie na określoną ilość kalorii, ale nie będzie potrzeby ich liczenia.

Spożywaj „prawdziwe” jedzenie

Innym częstym błędem popełnianym podczas odchudzania jest spożywanie różnego rodzaju suplementów i „magicznych” produktów, które – według ich twórców – mają zapewnić zrzucenie kilogramów w krótkim czasie. Pamiętaj: skuteczna dieta odchudzająca powinna opierać się na pokarmach jak najbardziej naturalnych. Im bardziej przetworzone pożywienie, tym gorzej dla ciebie. I nie mam na myśli tylko nadwagi, ale również twoje zdrowie.

Jeśli chcesz schudnąć, lepiej unikaj specjalnych produktów odchudzających, które są pełne chemii. To powinno być oczywiste, ale firmy z branży robią wszystko, aby oszukać jak największą liczbę osób i nakłonić ich do zakupów. Przekonują, że można jeść chleb, lody i wszystkie słodycze, a jednocześnie chudnąć. Pod warunkiem korzystania z „magicznego” produktu odchudzającego.

Unikaj więc produktów wysoko-przetworzonych. Skoncentruj się na jedzeniu dobrej jakości, przetworzonym w minimalnym stopniu. Najlepsze pożywienie to takie, które nawet nie posiada listy składników lub jest ona bardzo krótka.

Więcej się ruszaj

Oto jedna z najbardziej zniechęcających rzeczy podczas odchudzania: ćwiczenia. Tak, to prawda. Sama dieta nie wystarczy, jeśli chcesz schudnąć skutecznie i szybko. Możesz marzyć o idealnym sposobie odżywiania, ale fakty są takie, że musisz się więcej ruszać. Co więcej, nie wystarczy tylko wysiąść jeden przystanek wcześniej z autobusu czy skorzystać ze schodów zamiast windy w bloku. To mydlenie oczu łatwymi sukcesami. Przykro mi, ale badania wyraźnie pokazują, że będziesz potrzebowała co najmniej jednej godziny ćwiczeń każdego dnia, aby zauważalnie schudnąć. Przynajmniej jeśli chcesz to osiągnąć we względnie krótkim czasie.

Oczywiście same ćwiczenia fizyczne nie zapewnią sukcesu w odchudzaniu. Najważniejsze jest prawidłowe odżywianie się. Rezygnacja ze szkodliwego pożywienia to podstawa. Ćwiczenia nie mogą zrekompensować złych nawyków żywieniowych w twoim życiu. Jeśli jednak zadbasz o odpowiednie pożywienie, to właściwy trening może zdziałać cuda. Podczas ćwiczeń spalisz więcej kalorii, a tkanka tłuszczowa zacznie się zmniejszać. Poza tym ruch to zdrowie. Im zdrowsza osoba, tym lepszy wygląd, a waga jest bliższa idealnej.

Bądź cierpliwa i wytrwała

Nadwaga powstaje zazwyczaj przez lata. Przekonanie, że zrzucenie zbędnych kilogramów może nastąpić w ekspresowym tempie to – przykro mi bardzo – tylko pobożne życzenie. To mit wmawiany ludziom, by sprzedawać produkty związane z odchudzaniem. Aby odnieść sukces w tej dziedzinie, trzeba myśleć i działać długoterminowo. Nie ma innej drogi.

Utrzymanie stałego poziomu utraty wagi wymaga zmiany nawyków i cierpliwości. To działanie długoterminowe. Zapomnij o szybkich rozwiązaniach. Jeśli stracisz kilka kilogramów w każdym miesiącu, w końcu pozbędziesz się nadwagi. Jeśli cierpliwość nie wydaje się możliwa w twoim wypadku, prawdopodobnie będziesz się miotać pomiędzy jedną dietą a drugą, aż zaczniesz korzystać z tych najbardziej niezdrowych (reklamowanych jako najlepsze i najszybsze). Wówczas możesz jednak – zamiast upragnionej wagi – zyskać problemy zdrowotne. A tego ci nie życzę.

Mierz rozsądnie rezultaty procesu odchudzania

Śledzenie rezultatów odchudzania jest czasem trudniejsze, niż może się wydawać. Skupianie się tylko na kilogramach i codzienne wchodzenie na wagę mogą być bardzo szkodliwe. Spowoduje to bowiem niepotrzebny niepokój oraz osłabi twoją motywację do działania. Regularne ważenie się nie zawsze ma sens. Możesz znacznie schudnąć (stracić tłuszcz), ale waga mierzy też kości, mięśnie, narządy wewnętrzne. A przecież zwiększenie masy mięśniowej może być dobrym objawem, choć niekoniecznie przyczyni się do zmniejszenia ilości kilogramów. Taki sposób mierzenia postępów nie jest więc do końca prawidłowy.

Proponuję inne podejście. Jako podstawowy czynnik decydujący o rezultatach odchudzania potraktuj dwie rzeczy. Po pierwsze, ogólny wygląd twojego ciała. Jeśli staje się coraz bardziej zadowalający, to znaczy, że jesteś na dobrej drodze. Po drugie, mierz obwód swojej talii. Warto zapisywać wynik raz w tygodniu. W ten sposób odnotujesz postępy. Lub ich brak.

Unikaj piwa i owoców

Unikanie piwa dotyczy również kobiet, ale mężczyźni piją średnio więcej piwa. Piwo zawiera szybko trawione węglowodany, które blokują spalanie tłuszczu. Dlatego piwo jest czasami określane jako chleb w płynie. Jeśli lubisz od czasu do czasu wypić parę procentów, o wiele lepszym wyborem będzie wino lub czyste alkohole (wódka, koniak, whisky). Należy też unikać wszelkich słodzonych drinków i koktajli. Pamiętaj również, że duże ilości alkoholu mogą spowolnić utratę wagi, więc umiar jest tutaj dobrym pomysłem.

Kwestia unikania owoców podczas odchudzania jest dość kontrowersyjna. Owoce są bowiem uważane za kwintesencję zdrowego odżywiania. Są pożywne, mają dużo witamin oraz minerałów, ale zawierają też dużo cukru – około 10% wagi owocu (reszta to głównie woda). Owoce są często określane mianem naturalnych cukierków. Cukier w nich zawarty może ograniczać spalanie tłuszczów. Jeśli chcesz osiągnąć lepsze wyniki z odchudzania, ogranicz ilość spożywanych owoców i soków owocowych, zwłaszcza słodkich.

Unikaj sztucznych słodzików

Wiele osób zastępuje cukier sztucznymi słodzikami w przekonaniu, że w ten sposób zmniejszają ilość spożywanych kalorii i wspomagają utratę wagi. Brzmi wiarygodnie, prawda? Niestety, badania naukowe nie wykazały żadnego pozytywnego wpływu sztucznych słodzików na wagę. Wręcz przeciwnie, mogą one zwiększać apetyt na słodkie jedzenie, a więc przyczynić się – pośrednio – do przybierania na wadze.

Ponadto sztuczne słodziki utrzymują uzależnienie od słodyczy i prowadzą do odczuwania ochoty na kolejne przekąski w ciągu dnia. Powinniśmy też zaznaczyć, że długoterminowe skutki spożywania sztucznych słodzików nie są znane. W końcu to „chemia”, czyli niezdrowe pożywienie. O wiele lepszym rozwiązaniem byłoby słodzenie za pomocą stewii. To naturalna alternatywa dla sztucznych substancji słodzących.

Jeśli masz problemy z kontrolowaniem wagi, proponuję całkowicie wyeliminować słodkie produkty ze swojej diety, a sztuczne słodziki w szczególności. Pamiętaj, że cukier uzależnia. Rezygnując z niego, na początku doświadczysz sporego dyskomfortu, ale z czasem odczujesz pozytywne skutki odstawienia „słodkiego narkotyku”.

Zachowaj umiar w zażywaniu wszelkich leków

Wiele leków kupowanych na receptę może utrudnić odchudzanie. Jeśli musisz je zażywać, omów zmiany w leczeniu z lekarzem. Być może będzie jakaś alternatywa. Dużym utrudnieniem w zrzucaniu kilogramów są, na przykład, leki dla diabetyków. Medykamenty podnoszące poziom insuliny we krwi są oczywiście w tym wypadku konieczne, ale to nie znaczy, że pomogą schudnąć.

Lekarstwa, ogólnie rzecz biorąc, bardzo często negatywnie wpływają na proces odchudzania. Jeśli więc planujesz zrzucenie kilku kilogramów, przeanalizuj dokładnie wszystkie medykamenty, które zażywasz. Idealnie byłoby, gdybyś nie musiała brać żadnych lekarstw. Wówczas organizm jest czysty od szkodliwych substancji i można pracować nad odchudzaniem.

Wykorzystaj dobrodziejstwa głodówki

Istnieje wiele rzeczy, które należy rozważyć przed rozpoczęciem głodówki. Jest to jedna z najbardziej skutecznych broni do walki z nadwagą. Jest to idealne rozwiązanie, ale łączy się z wieloma niebezpieczeństwami. Odmawianie sobie posiłków może powodować wiele skutków ubocznych, które opiszę przy innej okazji. Jeśli jednak przeprowadzisz głodówkę w rozsądny sposób, możesz wiele zyskać.

Post jest od wieków uważany za zdrowy i oczyszczający. Istnieje wiele wariantów głodówki. Nie będę ich wszystkich tutaj opisywać. Zrobię to innym razem. Wspomnę tylko, że jedną z najpopularniejszych odmian głodówki stosowanej podczas odchudzania jest post 16-godzinny. Sama często z niego korzystam. Jest stosunkowo łatwy do przeprowadzenia. Większość tego czasu można przespać, więc wysiłek jest niewielki. Trzeba tylko zrezygnować ze śniadania i uczynić z obiadu pierwszy posiłek dnia. Śniadanie można zastąpić kawą lub innym napojem zawierającym śladowe ilości kalorii. Proste, prawda?

Interesujący artykuł? Podziel się z innymi:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

O Stronie | Polityka Prywatności | Zasady Autorów | Warunki Użytkowania | Kontakt

© 2014-2017 Czas Diet. Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści zabronione. | W oparciu o MyThemeShop.